PRIVACYVERKLARING STRONGCARE

Strongcare vindt uw privacy erg belangrijk. Wij zullen uw gegevens dan ook op een veilige manier verwerken en gebruiken, geheel volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming. In deze privacyverklaring leggen wij aan u uit welke gegevens wij van u verzamelen en waarom wij dit doen. Ook kunt u lezen wat uw rechten met betrekking tot deze verwerking zijn. Voor vragen over uw privacy mag u contact opnemen met privacy@strongcare.nl.

Artikel 1 Wie zijn wij?

Strongcare is een eenmanszaak, gevestigd te Talingstraat 6, 6921WD te Duiven. Wij staan ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 64634329. Wij zijn de verwerkingsverantwoordelijke van uw persoonsgegevens.

Artikel 2 Welke gegevens gebruiken wij?

Hier kunt u een overzicht vinden van de gegevens die wij van u verwerken, waarom wij dit doen, welke juridische grondslag wij hebben om deze gegevens te mogen verwerken en hoe lang wij deze gegevens bewaren.

Wij verwerken uw naam, adres, woonplaats, geboortedatum, telefoonnummer, e-mail, probleemstelling, aard van de klachten, hulpvraag en eventuele historie. Wij gebruiken deze gegevens om u te kunnen behandelen gedurende de looptijd van onze overeenkomst. Daarnaast leggen wij de (financiele) problematiek en voortgang uit onze sessies vast in een (elektronisch) dossier om een traject mogelijk te maken. In dit dossier verwerken wij daarnaast uw medische gezondheidsproblematiek, zorgbeleid, medisch verleden, indicatie en kopie identiteitsbewijs. Wij bewaren deze gegevens tot 12 maanden na het Uit Zorg gaan, ( wanneer de zorg wordt beeindigd ).

Wij stellen een zorgovereenkomst danwel budgetbeheerovereenkomst en een zorgplan of budgetplan met u op. Dit doen wij vanuit een wettelijke verplichting. Via het zorgplan verzamelen wij uw persoonsgegevens, zoals naam, adres, BSN, verzekeraar en zorgindicatie. Dit vullen wij aan met uw zorgprobleem, zorgvraag, zorgdoel, voortgang, financiele administratie en bijzonderheden. In de zorgovereenkomst leggen wij vast welke zorg wanneer wordt geleverd. Wij zullen deze documenten toevoegen aan uw dossier.

Voor facturatie en de financiële administratie verwerken wij uw naam, naam van eventuele instelling, factuuradres, klantnummer, telefoonnummer, e-mail en bankgegevens. Zonder deze gegevens kunnen wij uw betaling(en) niet verwerken. Wij hebben deze gegevens dus nodig voor de uitvoering van de overeenkomst. Wij bewaren deze gegevens, volgens de wettelijke verplichting van de Belastingdienst, tot 7 jaar na het lopende boekjaar.

Mocht u onverhoopt een klacht hebben over onze dienstverlening verwerken wij uw naam, e-mail, telefoonnummer en de inhoud van de klacht. Deze gegevens gebruiken wij voor een optimale uitvoering van de overeenkomst. Wij zullen gegevens met betrekking tot afgehandelde klachten tot 6 maanden na afhandeling bewaren.

Wanneer u contact met ons op wilt nemen via de website, vragen wij om uw naam, e-mail en inhoud van uw bericht. Met het versturen van het contactformulier worden deze gegevens zichtbaar voor ons. De gegevens van een verzonden contactformulier verwijderen wij zodra de contactvraag is afgerond, tenzij hier een overeenkomst uit voortvloeit.

Artikel 3 Hoe verkrijgen wij deze gegevens?

Bovenstaande gegevens hebben wij van u als klant of websitebezoeker verkregen, omdat u deze gegevens aan ons heeft verstrekt. Het kan ook zijn dat wij deze gegevens via een ECD systeem hebben verkregen wanneer u via uw instelling, zorgorganisatie, gemeente of familie bij ons terecht bent gekomen.

Artikel 4 Welke rechten heeft u met betrekking tot deze gegevens?

De Algemene Verordening Gegevensbescherming heeft u een aantal rechten gegeven met betrekking tot de persoonsgegevens die door ons worden verwerkt.

1. Inzage – U kunt te allen tijde een verzoek doen bij Strongcare om uw gegevens in te zien. U heeft zelf ook inzage in uw elektronische dossier.
2. Wijziging – Als u op basis van inzage uw gegevens aan wilt laten passen, laten verbeteren, aanvullen, afschermen of verwijderen, kunt u hiertoe een verzoek indienen.
3. Bezwaar – Tegen de verwerking van uw gegevens kunt u bezwaar maken.
4. Gegevensoverdracht – Mocht u uw gegevens bij een andere aanbieder onder willen brengen, zullen wij uw gegevens verstrekken in een gestructureerde en gangbare vorm die door gangbare digitale systemen te openen is.
5. Intrekking – Wanneer wij gegevens hebben verwerkt op basis van uw expliciete toestemming, heeft u het recht deze toestemming in te trekken. Dit kan wel gevolgen hebben voor de diensten die wij u kunnen leveren.

Om gebruik te maken van uw rechten kunt u een verzoek sturen naar privacy@strongcare.nl. Wij zullen uw verzoek zo snel mogelijk beoordelen. Wanneer wij niet aan uw verzoek kunnen voldoen, zullen wij u laten weten waarom wij uw verzoek afwijzen.

Artikel 5 Wie ontvangen uw gegevens?

Strongcare zal uw gegevens niet verstrekken aan derde partijen, tenzij dit nodig is voor de bedrijfsvoering of vanuit een wettelijke verplichting vereist is. Uw gegevens kunnen voor uitvoering van de overeenkomst worden doorgegeven aan verwerkers, partijen die betrokken zijn bij de uitvoering van de overeenkomst en externe adviseurs, waaronder de beheerder van het ECD systeem. Wij sluiten met deze derde partijen verwerkersovereenkomsten om uw privacy optimaal te beschermen. Wij zullen uw gegevens niet doorverkopen aan derden.

Artikel 6 Slotbepalingen

Wij raden u aan deze privacyverklaring regelmatig te raadplegen, omdat wij wijzigingen in het beleid kunnen aanbrengen. Als u vragen heeft over deze verklaring of de wijze waarop wij uw gegevens gebruiken, kunt u een e-mail sturen naar privacy@strongcare.nl. Als u een klacht heeft over de manier waarop wij met uw gegevens omgaan kunt u ons dat ook laten weten. Daarnaast kunt u contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.